piątek, 6 czerwca 2014

Bułeczki śniadaniowe

Postanowiłam dzisiaj zrobić moim domownikom frajdę na śniadanie. Otóż, uraczyłam ich, jeszcze cieplutkimi, obłędnie pachnącymi z chrupiącą skórką bułeczkami:) Przepis podpatrzony ze strony Moje Wypieki. Serdecznie polecam:)



Składniki:

  • 1 i 1/4 szklanki letniego mleka
  • 7 gram suchych drożdży lub 15 gram świeżych
  • 2 łyżki cukru
  • 1 jajko
  • 2 łyżki roztopionego masła
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 3 i 3/4 szklanki mąki pszennej chlebowej 

Dodatkowo: 

  • jajko bądź łyżka roztopionego masła do posmarowania (u mnie roztrzepane jajko)

Wykonanie: Mleko lekko podgrzać. Jajko roztrzepać. Suche drożdże wymieszać z mąką ze świeżych zrobić rozczyn, masło roztopić. Wszystkie składniki połączyć i wyrobić(przez około 5 minut). Ciasto będzie bardzo klejące ale należy się starać nie dosypywać mąki (jeżeli jednak zajdzie taka potrzebna możemy dosypać 1/4 szklanki mąki). Przykryć i pozostawić w cieple do podwojenia objętości. Po tym czasie krótko wyrobić ciasto i uformować bułeczki (u mnie 8 bułeczek które dodatkowo nacięłam), pozostawić je pod przykryciem do napuszenia się. Przed samym pieczeniem należy każdą z bułeczek posmarować jajkiem (ja swoje posypałam dodatkowo makiem) bądź roztopionym masłem. Piec w temperaturze 190 stopni przez 15-20 min. Gotowe bułeczki będą od spodu wydawać głuchy dźwięk. 




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów