piątek, 12 września 2014

Zapiekane ziemniaczki- odchudzone frytki

Bardzo lubimy frytki ale jak każdy wie, są one nie tylko smaczne ale i bardzo kaloryczne... Jakiś czas temu natknęłam się na  fajny przepis Gordona Ramsay'a. Postanowiłam go wypróbować a dzisiaj podzielić się nim z Wami.Jak dla nas zdrowsza wersja frytek( bo z piekarnika) jest strzałem w 10;) Ziemniaczki są pyszne, bardzo aromatyczne i idealnie chrupkie, takie jak lubimy, często do nich wracamy. Mogą stanowić dodatek do dań mięsnych a także wybornie smakują jako samodzielna przekąska podana np. z sosem czosnkowym.  Ciekawe czy i Wam posmakują??




Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 3 łyżki przyprawy do ziemniaków, można wymieszać swoją kompozycję ziół ale ja użyłam gotowej
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
Wykonanie: Ziemniaki obrać i pokroić na około 1.5 cm plasterki. W dużym garnku zagotować wodę, posolić. Do gotującej się wody przełożyć pokrojone ziemniaczki i od momentu zagotowania gotować je przez około 5 minut. W między czasie przygotować mieszankę ziół. 3 łyżki przypraw wymieszać z 3 łyżkami oliwy z oliwek. Po tym czasie ziemniaki odcedzić. Mieszankę przypraw przełożyć do ziemniaków a do szklanki w której znajdowały się przyprawy dodać jeszcze jedną łyżkę oliwy, wymieszać, aby "zebrać" cała przyprawę, dodać do całości. Ziemniaki dokładnie wymieszać z przyprawą. Piekarnik wraz z blaszką rozgrzać do 200 stopni. Na rozgrzaną blaszkę wyłożyć ziemniaki (będą skwierczeć) i piec przez około 30 - 45 minut, co jakiś czas przemieszać. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów