czwartek, 9 października 2014

Ogórki w musztardzie

Kolejna propozycja słoikowych pyszności. Tym razem ogórki w zalewie z musztardy. Nas nie trzeba na nie długo namawiać bo bardzo je lubimy. Ciekawa jestem jak Wam posmakują? Sezon ogórkowy już za nami ale może jeszcze komuś w tym roku uda się skorzystać z tego przepisu, bo osobiście widziałam ogórki szklarniowe w sklepie.  Polecam bardzo;)




Ogórki w musztardzie

Składniki:

  • 4 kg małych ogorków
  • koper
  • czosnek
  • ziele angielskie
  • liście laurowe


Zalewa: 
  • 1 litr wody
  • 3/4 szklanki octu 10 %
  • 2 płaskie łyżki soli
  • 250 ml cukru
  • 5 łyżek musztardy (u mnie krem z gorczycy)



Wykonanie: Wodę, ocet, sól i cukier zagotować, przestudzić zalewę i dodać 5 łyżek musztardy, dokładnie roztrzepać.

Do słoika: Ogórki wymyć, odciąć "dupki" i obrać je ze skórki, następnie ogórki porozcinać na pół (wzdłuż). Gdy ogórki są duże należy je przeciąć na 4 części. Na dno każdego słoika włożyć koper a następnie ściśle układać ogórki. Kolejno do każdego słoika włożyć po główce czosnku, 3 ziarnka ziela angielskiego, 2 liście laurowe. Słoiki zalać wystudzoną zalewą i dokładnie zakręcić. Następnie słoiki gotować przez 3-5 minut.

Z 4 kg ogórków wyszło mi 11 litrowych słoików. 3 litry zalewy wystarczą na 12 litrowych słoików.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów