środa, 22 lipca 2015

Pszenne bułki na naturalnym jogurcie

Szczerze powiedziawszy nie wiem skąd ten przepis pochodzi. Znalazłam go przeglądając mój przepiśnik i miałam zaznaczone "zrobić koniecznie". Skoro "zrobić koniecznie" no to zrobiłam. Bułeczki są przepyszne, bardzo dobrze smakują tuż po upieczeniu ale także na drugi dzień. 
Są niezwykle mięciutkie i delikatne, wspaniale komponują się z domowymi konfiturami ale także z wędliną smakują wybornie- sprawdziliśmy;) 
Serdecznie polecam ;) 

pszenne bułki domowe pieczywo



Składniki:
  • 500 g mąki pszennej typ 650
  • 3/4 szklanki jogurtu naturalnego 
  • łyżka cukru 
  • opakowanie drożdży instant
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • łyżeczka soli
  • 1 jajko

Wykonanie: Mąkę przesiać, dodać do niej drożdże, cukier, sól, oliwę, jogurt i całe jajko. Ciasto zagnieść i dokładnie wyrobić, tak aby było ono gładkie i elastyczne. Miseczkę z ciastem przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Gdy ciasto wyrośnie, delikatnie je przerobić. Uformować wałek - lekko spłaszczając od góry (tak jak na kopytka) i pokroić na części (u mnie 10). Bułeczki wyłożyć na oprószoną mąką blaszkę i pozostawić na około 30 minut do napuszenia. Gotowe włożyć do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piec przez około 18 minut. 

Smacznego ;)

pszenne bułki domowe pieczywopszenne bułki domowe pieczywo

3 komentarze :

  1. Wyglądają pysznie. Chyba się na nie skuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię trochę inaczej ale uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaraz będę takie bułeczki robiła, będą jak znalazł na jutrzejsze śniadanie

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów