poniedziałek, 30 maja 2016

Szybkie ciasto z rabarbarem, białą czekoladą i kokosem

Witajcie, po dłuższej przerwie. Mam nadzieję, że uda mi się nadrobić zaległości jakie ostatnimi czasy poczyniłam. Wiem, że jestem tutaj dość rzadko ale obiecuję poprawę. Będę się pojawiać chociaż póki co nie wiem czy tak często jak jeszcze do niedawna. 
 Dzisiaj chciałam Wam podrzucić przepis na szybkie i bardzo smaczne ciasto z dodatkiem rabarbaru, białej czekolady i kokosu. Ciasto bardzo szybko się przygotowuje a mikser nie jest koniecznie niezbędny do jego przygotowania. Ciasto przepięknie rośnie i naprawdę bardzo długo pozostaje puchate i świeże. Do ciasta można użyć różnych sezonowych owoców. Ja zdecydowałam się na rabarbar na którego teraz jest sezon. 
Serdecznie polecam, wypróbujcie bo naprawdę warto !




Składniki:
  • 3 szklanki mąki pszennej 
  • 2 jajka
  • szklanka oleju słonecznikowego
  • szklanka cukru 
  • 2 szklanki jogurtu naturalnego
  • 100 g białej czekolady
  • 100 g wiórek kokosowych
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody oczyszczonej 
  • 700 g rabarbaru
  • dodatkowo: cukier puder do oprószenia
Wykonanie: Mąkę przesiać do miski, dodać roztrzepane jajka,cukier, olej, jogurt, wiórki kokosowe, proszek do pieczenia i sodę. Wszystko dokładnie wymieszać. W między czasie w kąpieli wodnej rozpuścić białą czekoladę, delikatnie ją przestudzić i dodać do reszty ciasta. Całość wymieszać do połączenia się składników. Rabarbar wymyć, obrać ze skóry i pokroić w grubsze plastry. Blaszkę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia. Gotowe ciasto wylać na blaszkę i wyłożyć na nie rabarbar. Ciasto wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i piec przez około 60 minut bądź do tzw suchego patyczka. Wystudzić i w razie potrzeby posypać cukrem pudrem. 

Smacznego ;)


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów