czwartek, 9 listopada 2017

Kapusta biała zasmażana

Wczoraj wieczorem naszła mnie wielka ochota na zasmażana białą kapustę, więc dzisiaj rano postanowiłam ją zrobić. 
 Zasmażana kapusta nie jest trudna w wykonaniu i nie potrzeba dużo czasu, aby móc się delektować jej smakiem. Idealnie pasuje jako dodatek do obiadu. 
Ja dzisiaj podałam ja z ziemniaczkami i mięsem z piekarnika. 

Polecam bardzo. 

                                         


Składniki:
  • pół główki białej kapusty 
  • 2 białe cebule 
  • zasmażka 
  • sól do smaku 
  • pieprz do smaku 
  • 2 łyżeczki domowej wegety 
  • 1/4 kostki masła
  • pęczek koperku 

Wykonanie: Kapustę umyć, wydrążyć środek i zszatkować. Cebulę pokroić w piórka. W garnku rozpuścić połowę masła, dodać poszatkowaną kapustę i podsmażyć. Następnie kapustę zalać wodą, tak aby przykryć jej wierzch, dodać cebulę i dusić pod przykryciem do miękkości (w razie potrzeby dolać wodę). Całość doprawić do smaku solą, pieprzem, wegetą, dodać koperek-wymieszać. Na patelni rozpuścić masło, dodać makę i podsmażyć ją na złoty kolor. Gdy będzie już gotowa stopniowo dodawać wywar z kapusty i dokładnie mieszać aby nie powstały grudki. Zasmażkę dodać do kapusty wymieszać i zagotować, powinna delikatnie zgęstnieć. 

Smacznego :) 

4 komentarze :

  1. Bardzo smaczny przepis, pamiętam z dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń
  2. to mnie dzis tak nachodzi na puree z ziemniaków :D :D :D
    ale pyszna kapustka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry dodatek do obiadu polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. No to też właśnie mi się zachciało takiej kapustki :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów