wtorek, 16 lutego 2016

Ptysie z bitą śmietaną

Wiem, że sporo mnie tutaj nie było ale przez ostatnie dwa tygodnie sporo się u mnie działo. Moją rodzinkę łącznie ze mną ogarnęła grypa jelitówka... Na szczęście jest już po wszystkim i wracam z kolejnymi przepisami. 
Dzisiaj po tej dłuższej przerwie chciałam Wam posłodzić. W ubiegłą niedzielę nasza mnie wielka ochota na ptysie- jednak cukiernia obok była już zamknięta a w sklepie ich nie było. W sumie nie wiem dlaczego chciałam kupić Ptysie skoro żadnego ciasta nie kupuję w sklepie a to przecież jest takie proste. W poniedziałek wzięłam się do roboty i tak oto powstały przepyszne Ptysie z bitą śmietaną oprószone cukrem pudrem- zniknęły jeszcze szybciej niż zdążyłam je przygotować:) 

Serdecznie polecam ;) 





Składniki:
  • szklanka wody 
  • 125 g masła
  • szklanka mąki pszennej 
  • 4 jajka
  • 750 ml śmietany kremówki 
  • cukier puder
Wykonanie: Wodę wraz z masłem umieścić w garnuszku i podgrzewać do czasu, aż masło się rozpuści a woda zacznie się gotować. Na gotującą się wodę wsypać przesianą mąkę i energicznie mieszać do czasu, aż masa zacznie odchodzić od ścianek naczynia i stanie się lśniąca i gładka. Gotowe ciasto pozostawić do wystudzenia. Gdy ciasto parzone będzie już chłodne, dodawać po kolei jajka, miksując masę po każdym dodaniu. Gotowe ciasto przełożyć do worka cukierniczego z ozdobną końcówką. W między czasie blachę wysmarować masłem. Piekarnik nastawić na 200 stopni. Ptysie wyciskać na blaszkę w sporych odstępach (sporo rosną). Piec je przez 30 minut, wystudzić. 
W miseczce ubić na sztywno kremówkę, można dodać cukru pudru (ja nie dawałam) i na czas pieczenia się i stygnięcia Ptysiów włożyć ją do lodówki. Wystudzone Ptysie przekroić na pół, nadziać bitą śmietaną i oprószyć cukrem pudrem. 

Smacznego ;) 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów