środa, 23 września 2015

Indyk w marchewce i pomidorach

 Indyk w pomidorach, marchewce, cebuli z dodatkiem świeżych ziół to propozycja na prosty, szybki, smaczny i rodzinny obiad. 
Do dania można dodać suszone zioła, ja jednak skorzystałam z mojego balkonowego zielnika, tymianek i oregano w tym roku bardzo obrodziły.
 Ja indyka podałam z ziemniakami ale myślę, że równie fajnie skomponuje się z ryżem czy też kaszą. 
Danie jest bardzo dobre i mega sycące. 

Danie podałam na talerzu Agawa Gold Porcelana Bogucice

Agawa Gold Indyk w jarzynach




Składniki:
  • 0,5 kg fileta z indyka
  • 6 pomidorów
  • 3 cebule
  • 3 duże marchewki
  • 200 ml gęstego przecieru pomidorowego
  • 3 ząbki czosnku 
  • 2 szklanki bulionu 
  • olej do smażenia
  • sól do smaku 
  • pieprz do smaku 
  • tymianek do smaku 
  • oregano do smaku 

Agawa Gold indyk w jarzynach


Wykonanie: Mięso wymyć i wytrzeć do sucha. Filet z indyka pokroić w kostkę, przełożyć do miseczki, oprószyć solą, pieprzem, sporą ilością tymianku i oregano- dokładnie wymieszać, przykryć i wstawić na minimum 30 minut do lodówki. W między czasie obrać marchew i pokroić ją w pół okręgi. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki i przekroić na 4 części. Cebulę obierz i pokrój w kostkę. Na patelnię wlej 2-3 łyżki oleju, przełóż cebulę i marchew i smaż przez około 10 minut. Po tym czasie dodaj mięso i smaż do czasu, aż wszystko będzie miękkie. Zawartość patelni przełóż do garnka, zalej  2 szklankami bulionu, dodaj pokrojone pomidory oraz przeciśnięty przez praskę czosnek, całość duś do miękkości warzyw i mięsa. Na sam koniec dodaj przecier pomidorowy. W razie potrzeby dopraw danie do smaku pieprzem i solą. 

Smacznego ;) 

Agawa Gold indyk w jarzynach


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów