piątek, 11 września 2015

Drożdżowe ciasto ze śliwkami

Nie wiem jak Wam ale mi śliwki kojarzą się z jesienią. W sumie pogoda za oknem już taka mocno jesienna. 
Jak sobie poprawić nastrój w taki dzień?  Drożdżowym, domowym ciachem z śliweczkami. Ciasto jest przepyszne, wprost rozpływa się w ustach i naprawdę długo pozostaje świeże.
 Piekłam je we wtorek a dzisiaj nadal smakuje jak zaraz po wyjęciu z piekarnika. 
U mnie śliwki węgierki zagościły w towarzystwie malinek.
 Przepyszne, polecam bardzo ;) 





Składniki:
  • 0,5 kg mąki pszennej 
  • 80 g cukru 
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 150 ml ciepłego mleka
  • 100 g masła
  • opakowanie drożdży instant

Wykonanie: Drożdże instant wymieszać z przesianą mąką. Dodać cukier, sól oraz cukier waniliowy. Mleko wraz z masłem umieścić w garnuszku i podgrzewać. Ciepłe mleko wraz z roztopionym masłem dodać do mąki, wymieszać. Na sam koniec wybić jaja. Ciasto dokładnie wyrobić, powinno być gładkie i elastyczne. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce. Gotowe ciasto powinno podwoić swoją objętość. Gdy ciasto wyrośnie wyłożyć je na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Powkładać owoce i pozostawić do wyrośnięcia. W między czasie nagrzać piekarnik do 180 stopni. Piec ciasto przez około 40 minut.

Smacznego ;) 


1 komentarz :

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów