niedziela, 21 grudnia 2014

Masa orzechowa

Własnie tworzę kolejny tort i to do niego potrzebna mi była masa orzechowa. Pamiętam jak masę orzechową robiła babcia jednak ta masa dla mnie była za bardzo maślana. Niestety innych nie znałam, dlatego też postanowiłam zwrócić się do członkiń jeden z grup kulinarnych z prośbą o pomoc.  I dostałam, przepis na idealny krem- masę orzechową.
 Pyszny, szybki i bardzo mocno orzechowy. Nadaje się zarówno do przełożenia tortu, ciast czy też babeczek bądź rurek. Nie myślałam, że masa z orzechów i mleka może być tak dobra.
 Serdecznie polecam bo naprawdę warto ją wypróbować ;)




Składniki:
  • 30 dkg orzechów
  • szklanka mleka
  • 1/2 szklanki cukru 
  • kostka masła 200 gramów

Wykonanie: Orzechy obrać ze skórki i pokroić na mniejsze kawałki. Do garnuszka wsypać cukier, dodać mleko oraz orzechy. Całość gotować do rozpuszczenia się cukru(masa będzie jeszcze rzadka). Następnie masę zdjąć z ognia i dokładnie zblendować ( w tym momencie masa uzyska konsystencję nadającą się do przełożenia). Garnuszek postawić jeszcze na około 5 minut na ogień. Następnie masę wystudzić i utrzeć ją z kostką masła. Od razu masa gotowa jest do użycia. 

Smacznego ;)

3 komentarze :

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów