wtorek, 19 kwietnia 2016

Zupa węgierska po mojemu

Jeżeli nie macie pomysłu na jutrzejszy obiad to ja mam dla Was pewną propozycję. 
Dzisiaj swoim najbliższym zafundowałam pyszne, jednogarnkowe i mega sycące danie. Jego głównym składnikiem jest mięso- dużo mięsa. Danie jest dość ostre ale naprawdę warto je zrobić, w takie chłodne dni jak dzisiejszy jest idealne. 
Oryginalny przepis dostałam od znajomej, ponieważ jestem z tych co to mogliby się karmić tylko ziemniakami to i tutaj je dodałam. 
Polecam bardzo ;)




Składniki:
  • 2 ogórki szklarniowe
  • 1 kg mięsa mielonego wieprzowego
  • 4 duże cebule 
  • 3 papryki (zielona, czerwona, żółta)
  • pieprz cayenne 
  • sól 
  • tymianek 
  • 3 ząbki czosnku 
  • bulion
  • mały słoiczek pikantnego ketchupu
  • 5- 6 ziemniaków 
  • łyżka masła do smażenia cebuli
Wykonanie: Ogórka obrać i pokroić w kostkę. Papryki oczyścić, wydrążyć gniazda nasienne i pokroić w kostkę. Cebulę obrać i drobno posiekać- podsmażyć na łyżce masła. Ogórki i paprykę przełożyć do dużego garnka (w którym będziemy gotować całe danie), dodać bulion i podgrzewać na małym ogniu. Mięso mielone podsmażyć i gotowe przełożyć do garnka. Dodać także cebulę. Całość gotować do czasu, aż warzywa zmiękną a mięso będzie miękkie. Zupę doprawić do smaku pieprzem cayenne, tymiankiem (ja daje dość sporo bo lubimy na ostro) i przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Gdy całość będzie już gotować dodać cały słoiczek ketchupu i pokrojone w grubą kostkę ziemniaki, gotować do ich miękkości. 

Smacznego ;) 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów