sobota, 20 czerwca 2015

Czekoladowo- cynamonowe brownie z orzechami

Ostatnimi  czasy zostałam poproszona o upieczenie ciasta którego nie znałam. Szczerzę powiem, że  trochę się bałam ale przecież do odważnych świat należy. Byłam strasznie ciekawa jak smakuje bo przepis był ciekawy.
 Podczas pieczenia ciasta po całym domu unosił się cudowny zapach czekolady, cynamonu i orzechów. Miałam wielką ochotę na kawałeczek.  Długo nie wytrzymałam więc upiekłam dla siebie. Ciasto jest przepyszne, mocno czekoladowe z wyraźnie wyczuwalnymi orzechami. 
Szybkie do zrobienia i bardzo łatwe. Świetnie komponuje się z kubkiem kawy ale jedzone samo również bardzo szybko znika;) 
Polecam ;) 




Składniki:
  • kostka masła
  • 2 gorzkie czekolady dobrej jakości 
  • łyżeczka cukru waniliowego 
  • 2 łyżeczki cynamonu 
  • 200 g mąki 
  • 300 g cukru 
  • 4 jajka
  • 100 g orzechów
  • łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie: Masło rozpuścić w rondelku, ściągnąć z ognia i dodać do niego połamaną czekoladę, mieszać do czasu, aż się rozpuści. W misie miksera ubić całe jajka z cukrem na jasną, puszystą masę. W osobnym naczyniu wymieszać wszystkie suche składniki tj. mąkę, proszek do pieczenia , cynamon, i cukier waniliowy. Do masy jajecznej dodać suche składniki, dokładnie wymieszać, następnie dodać masę czekoladową, wymieszać. Na sam koniec do ciasta dodać pokrojone na mniejsze kawałki orzechy włoskie, delikatnie wymieszać. Gotowe ciasto wylać na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę (20 x 30 cm) i piec przez 15 minut w temperaturze 200 stopni. Po tym czasie ciasto wyciągnąć z piekarnika, wystudzić i najlepiej na całą noc włożyć do lodówki. 

Smacznego  ;)


3 komentarze :

  1. p. Aniu duzo mi sie u p. podoba ale... to jest nie do zakceptowania ,pozdrawiam i prosze sie nie gniewac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Katarzyno a można wiedzieć dlaczego to jest nie do zaakceptowania? Co tu takiego złego, bo nie bardzo rozumiem.

      Usuń
  2. Mniam, ciacho wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów