wtorek, 30 czerwca 2015

Muffinki "Pan Młody" na bazie napoju Pespi z kremem czekoladowym

W ubiegłym tygodniu miałam przyjemność przygotowywać ozdoby na weselne muffinki mojej licealnej koleżanki Gosi i już jej męża Łukasza- jezeli ktoś śledzi moją stronę na facebooku (a mam nadzieję, że śledzicie) to wie o co chodzi. W piątek natomiast piekłam przepyszne muffinki do tych, że ozdób. 

Strasznie się bałam, że się nie wyrobię- do zrobienia miałam 100 muffinek. W piątek je piekłam, w nocy z piątku na sobotę dekorowałam a z samego rana z narzeczonym przekładaliśmy muffinki w nowe papilotki, dekorowaliśmy ozdobami i wkładaliśmy do uroczych białych pudełeczek. Całość prezentowała się uroczo. Przyznam szczerzę, że sama zapragnęłam takich na własne wesele( jestem w trakcie negocjacji z siostrą aby je upieła;) ) 

Gosia zażyczyła sobie aby muffinki były jasne do ubrania młodej i ciemne do ubrania młodego. I tak też się stało. "Pan młody" to delikatna czekoladowa muffinka na bazie popularnego napoju Pepsi  z pysznym czekoladowym kremem, przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki

Przepis na "Panią Młodą" jutro, obiecuje ;) 

Jak Wam się podobają?



Muffinki:
  • 200 g mąki tortowej 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki kakao
  • 160 g drobnego cukru do wypieków
  • 150 ml napoju Pepsi
  • 100 ml oleju słonecznikowego
  • 2 jajka
Krem czekoladowy:
  • 3 białka
  • szczypta soli
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 300 g masła 82%
  • 1,5 łyżki kremu czekoladowego
Wykonanie: Białka oddzielić od żółtek, dodać do nich sól oraz cukier i podgrzewać w kąpieli wodnej do czasu, aż cukier się rozpuści, ściągnąć miskę z kąpieli. Jeżeli będzie ciepła odstawić do lekkiego jej przestudzenia. Następnie za pomocą miksera ubijać białka do czasu, aż będą sztywne. Dalej miksując dodawać stopniowo miękkie masło. Po pewnym czasie masa może wyglądać na zważoną jednak, tak ma być- należy miksować dalej, do czasu, aż masa będzie przypominała konsystencją masło. Go gotowego kremu dodać 1,5 łyżki miękkiego kremu czekoladowe i całość wymieszać do połączenia się składników. Schłodzić w lodówce i dekorować nim muffinki. 


Wykonanie: Suche produkty: mąkę, proszek, kakao i cukier - przesiać, wymieszać i odstawić. W drugiej misce wymieszać olej, pepsi oraz jajka. Zawartość obu miseczek wymieszać do połączenia się składników. Wyłożyć blaszkę papilotkami i między nimi rozdzielić ciasto (napełnić papilotki do 3/4 ich wysokości). Muffinki piec w 200 stopniach przez około 25 minut. Gotowe babeczki, wystudzić. 


Smacznego ;) 

3 komentarze :

  1. Ale wspaniałe te muffinki. Ślicznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają cudownie, jak prezenty dla gości z okazji ślubu :) Pozdrawiam! www.mojegotowanieiblogowanie.pl

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów