piątek, 27 listopada 2015

Drożdżowa chałka

Dość często kupujemy słodką chałkę w piekarni. Mi osobiście najbardziej smakuje posmarowana masłem. Już od dawna miałam ochotę zrobić ją własnoręcznie w domu jednak zawsze coś mnie przed tym powstrzymywało. Aż do wczorajszego dnia, kiedy to z nudów postanowiłam ją zrobić. Chałka wyszła przepyszna, idealnie słodka, mięciutka, jednak bardziej zbita niż ta sklepowa. Nam bardzo smakowała, ciekawe czy i Wam przypadnie do gustu ?
Przepis na chałkę pochodzi od Pawła Małeckiego z Kuchni Lidla. 




Składniki:
  • 500 g mąki pszennej 
  • 150 g cukru
  • 100 g masła
  • 2 szczypty soli 
  • opakowanie cukru waniliowego
  • 4 żółtka
  • 200 ml mleka
  • opakowanie drożdży instant
Wykonanie: Mąkę przesiać do miski. W międzyczasie podgrzać mleko i roztopić masło. Do mąki dodać drożdże, wlać mleko i przestudzone masło. Do osobnej miski przełożyć żółtka i utrzeć je wraz z cukrem kryształem i cukrem waniliowym na jasną puszystą masę, utarte dodać do reszty składników. Na sam koniec dodać sól. Ciasto wyrabiać do czasu, aż będzie gładkie, błyszczące i łatwo będzie odchodziło od ręki. Gotowe przykryć ściereczką i pozostawić w ciepłym miejscu do podwojenia objętości. Po tym czasie ciasto ponownie wyrobić, podzielić na 3 części. Przygotować blaszkę i na niej zapleść warkocz. Ciasto pozostawić do podwojenia objętości. Gdy urośnie posmarować je białkiem, posypać kruszonką i włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez około 25 minut.

Kruszonka:

  • łyżka masła
  • łyżka mąki 
  • łyżka cukru 
Wykonanie: Składniki dokładnie połączyć i ucierać do czasu, aż mieszanka będzie się kruszyć. 

Smacznego ;) 




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów