niedziela, 6 września 2015

Biszkopt kakaowy na occie

Już dawno miałam ochotę wypróbować ten przepis. I własnie w ten weekend trafiła się na to okazja;) 
 Przepis na ten biszkopt znalazłam już dość dawno na jednej z facebookowych kulinarnych grup.  Pani Jola (autorka przepisu) napisała o nim, że "rośnie jak szalony". I to prawda, podpisuje się pod tym stwierdzeniem obiema rękami.
 Biszkopt faktycznie rośnie jak szalony, dobrze, że za pomocą papieru "powiększyłam" wysokość tortownicy bo biszkopt by z niego wyparował. 
Koniecznie wypróbujcie;) 
A jak jesteście ciekawi co z niego wyczarowałam to zapraszam na moją Tortową stronkę. 




Składniki:

  • 8 jajek 
  • 2 szklanki mąki (jeżeli chcecie upiec kakaowy biszkopt zamieńcie 5 łyżek mąki na kakao)
  • 2 szklanki cukru 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 2 łyżki octu 
Wykonanie: Białka ubić na sztywno z cukrem. Żółtka w osobnej miseczce utrzeć z octem, dodać proszek do pieczenia, wymieszać. Do żółtek na przemian dawać mąkę i ubite na sztywno białka. Gotową masę wylać na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę (25 x 35) i piec przez około 40 minut temperaturze 180 stopni. 

Smacznego ;) 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów