czwartek, 25 września 2014

Syrop kokosowy

Piekę kolejny tort, tym razem kokosowy. Niestety tort nie może zostać nasączony alkoholem w związku z tym zostałam zmuszona do poszukania jakiegoś innego płynu nadającego się do jego nasączenia. Tym oto sposobem trafiłam na blog Design your life a tam na cudowny przepis na syrop kokosowy;) U mnie z lekkimi modyfikacjami.  Skusiłam się, spróbowałam osobiście i ani trochę nie żałuje, syrop wyszedł obłędny. Nadaje się nie tylko do nasączenia tortów czy innych ciast ale także wybornie smakuje jako dodatek do kawy (sprawdziłam). Serdecznie polecam bo nie jest to skomplikowany przepis a na pewno wart odrobinki wysiłku włożonego do jego przygotowania;)





Składniki:

  • szklanka wiórek kokosowych
  • 4 łyżeczki domowego cukru waniliowego
  • łyżka prawdziwego miodu
  • około 400 ml wody
Wykonanie: 200 ml wody zagotować i zalać nią wiórki kokosowe, wymieszać, gotować przez około 15 minut. Kokos wchłonie prawie całą wodę ale tak ma być:) Po tym czasie w kolejnych 200 ml wrzącej wody rozpuścić łyżkę miodu i cukier waniliowy, dodać do kokosu, wymieszać. Całość gotować przez około 20-30 minut. Gotowy syrop przestudzić, przecedzić, wyciskając dokładnie wiórki kokosowe. Zimny przelać do buteleczki i przechowywać w lodówce. 

Smacznego;)


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów