piątek, 19 września 2014

Racuchy drożdżowe- najlepsze

Szczerze powiedziawszy na dzisiejszy obiad planowałam coś innego ale niestety nie dostałam w sklepie jednego składnika no i musiałam na szybko wymyślić coś innego. Wybór padł na racuchy, swoją drogą dawno ich nie jedliśmy. Placuszki są pyszne, miękkie, chrupiące i puchate, jednym słowem niebo w gębie;)  Smakują zarówno dorosłym jak i dzieciom, nawet tym wybrednym. Ja przyrządzam je przeważnie z jabłkami ale równie wybornie smakują z bananami a także same podane np z dżemem czy z czekoladą. Polecam bardzo;)






Składniki:
  • 700 gram mąki pszennej 
  • pół opakowania drożdży
  • 2, 5 szklanki mleka 2%
  • 2 jajka
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 szczypty soli
  • 4 łyżki cukru 
opcjonalnie: jabłka, banany inne owoce, cukier puder do posypania

Wykonanie: Drożdże rozpuścić w odrobinie mleka, dodać mąkę i pozostawić do wyrośnięcia. W misce połączyć resztę produktów oraz wyrośnięte drożdże, wyrobić ciasto. Konsystencją ma ono przypominać bardzo gęstą śmietanę. Całość pozostawić do wyrośnięcia. Gdy ciasto będzie już gotowe nakładać je za pomocą łyżki na rozgrzane na patelni klarowane masło. 

Jeżeli chcemy przygotować racuchy z jabłkami bądź innymi owocami, kawałki owoców należy umaczać w wyrośniętym cieście i smażyć na złoty kolor z obu stron. 


Smacznego;)


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów