wtorek, 10 lutego 2015

Ciasto smerfetka

La la la la la la to jest smerfów świat- zapewne każdy z Was kojarzy tę melodię;) Smerfy to moja ulubiona bajka z dzieciństwa;)
 Jak tylko zobaczyłam to ciasto to wiedziałam, że muszę je zrobić. 
Przykuło ono moją uwagę nie tylko ze względu na nazwę ale także ze względu na wygląd.
 Kolory Smerfetki bardzo zachęcają do zjedzenia. Z wielką ochotą sięgną po nią również dzieci. 
 Ciasto jest bardzo dobre, nie za słodkie, dla mnie takie w sam raz. Dodatek borówek idealnie przełamuje słodkość bitej śmietany i masy serowej. Smerfetka to taki serniczek na zimno ale niezwykle pyszny i urodziwy. 
Przepis pochodzi ze strony"  Bernika mój kulinarny pamiętnik" z moimi zmianami. 

 Polecam bardzo;) 





Składniki biszkopt:
  • 5 jajek
  • 5 łyżek mąki pszennej 
  • 5 łyżek mąki ziemniaczanej
  • 10 łyżek cukru 
  • łyżeczka proszku do pieczenia
Wykonanie:  Białka oddzielić od żółtek i ubić je na sztywno, dodać cukier i cały czas miksować. Następnie do białek dodać żółtka, delikatnie wymieszać. Do masy jajecznej dodać przesiane mąki i proszek do pieczenia. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i piec przez około 45 minut bądź do suchego patyczka w 180 stopniach. 


Warstwa pierwsza:
  • 1kg białego dwukrotnie zmielonego sera
  • 50 gramów masła
  • 1/3 szklanki cukru pudru 
  • 2 niebieskie galaretki
Wykonanie warstwa pierwsza: Galaretki rozpuścić w 400 ml gorącej wody, pozostawić do wystygnięcia. Ser dwukrotnie zmielić. Następnie utrzeć go z masłem i cukrem pudrem na puch. Cały czas miksując stopniowo do masy serowej dodawać tężejącą galaretkę, Całość zmiksować do uzyskania jednolitej i gładkiej masy.


Warstwa druga:
  • 500 ml kremówki 36%
  • pół szklanki borówek
  • 1 galaretka amarantowa
Wykonanie warstwa druga: Galaretkę rozpuścić w szklance gorącej wody, odstawić do tężenia. Borówki zmiksować na puree. Kremówkę ubić na sztywno, dodać zmiksowane borówki i cały czas miksując dodawać tężejącą galaretkę. 

Wykonanie ciasta: Na ostudzony biszkopt wyłożyć pierwszą masę, wstawić do lodówki na około godzinę do stężenia. Następnie na ciasto wykładamy drugą masę i ponownie wkładamy do lodówki do stężenia. W między czasie rozpuszczamy galaretki w 400 ml gorącej wody i zostawiamy do lekkiego stężenia. Gdy galaretka będzie już zcięta ale nadal płynna wylać ją na ciasto. Schować do lodówki do całkowitego stężenia. 

Smacznego;) 

5 komentarzy :

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów