wtorek, 7 lipca 2015

Lody waniliowe z czekoladą

Od dawna miałam w planach zakup maszynki do lodów i w sumie na tych planach się skończyło. Z zakupem maszynki ubiegł mnie tato;) Nie mogłam się doczekać aż po raz pierwszy jej użyję. 
Jak tylko przyniosłam ją do domu chciałam od razu wypróbować.
 I tak oto powstały przepyszne, kremowe, puszyste lody waniliowe z czekoladą.
 To był mój "pierwszy raz" z maszynką ale już wiem, że nie ostatni ;) 
Polecam;) 




Składniki:

  • 3 żółtka
  • 60 g cukru pudru 
  • 3 cukry waniliowe
  • 225 ml zimnego mleka
  • 225 ml śmietany kremówki 36%
  • połowa tabliczki gorzkiej czekolady 
Wykonanie: Białka utrzeć z cukrem pudrem i cukrem waniliowym na jasną puszystą masę. W osobnym naczyniu ubić na sztywno śmietanę kremówkę i dodać ją do masy żółtkowej, delikatnie wymieszać. Czekoladę zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Gotową masę lodową przełożyć do lodówki i schłodzić przez około 2 godziny. Po tym czasie masę przelać do maszynki do lodów i dalej postępować według jej instrukcji. 

Smacznego ;) 



3 komentarze :

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów