piątek, 7 listopada 2014

Tort samochód- wskazówki przygotowania

Wczoraj i dzisiaj miałam przyjemność przygotowywać tort na 4 urodziny małego Patryka;) Mama chłopca poinformowała mnie, że malec uwielbia zielony kolor i samochody, dzięki tym informacją kształt tortu był pewny- auto- a na dodatek zielone;) Tort przełożony masą truskawkową na kakaowych biszkoptach. Ciekawe czy Patrykowi spodoba się tort;) 






Biszkopt:
  • 10 jajek
  • 300 ml cukru
  • 170 ml kakao
  • 350 ml mąki tortowej
Wykonanie: Białka ubić na sztywno. Następnie dodać do nich cukier i żółtka, dalej ubijać. Na sam koniec do masy jajecznej dodać przesianą mąkę i kakao, delikatnie wymieszać. Przygotowane ciasto wylać na blaszkę o wymiarach 25x35 wyłożoną papierem do pieczenia i piec w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut bądź do tzw suchego patyczka. Po tym czasie biszkopt upuścić (w foremce ) i postawić do wystygnięcia. 

Masa truskawkowa:
  • 1 kg truskawek
  • 1 kg serka mascarpone
  • łyżeczka kwasku cytrynowego
  • 300 gramów cukru kryształu 
  • 6 łyżeczek mąki ziemniaczanej 
Wykonanie: Truskawki (mrożonych nie rozmrażać) wraz z cukrem i kwaskiem umieścić w garnku, podgrzewać do czasu, aż puszczą sok i lekko się rozpadną. Następnie zdjąć je z ognia i dodać do nich mąkę ziemniaczaną wymieszaną z 3 łyżeczkami wody, dokładnie wymieszać, i zagotować. Gdy frużelina stanie się gęsta zdjąć ją z ognia, pozostawić do wystygnięcia. Następnie w misie miksera umieścić serek mascarpone i cały czas miksując stopniowo dodawać zimną frużelinę. 


Wykonanie tortu wskazówki: Aby tort był dość wysoki i duży upiekłam dwie blaszki biszkoptów z podanych powyżej proporcji, po wystudzeniu się blatów przecięłam je wzdłuż na połowę. Z kartki papieru wycięłam szkic kształtu samochodu i od niego wycięłam 3 biszkopty. Następnie biszkopty nasączyłam kakao z wodą i przełożyłam masą. Kolejnym krokiem było zbudowanie całości tortu, tzn jak tort ma wyglądać z tyłu boków i przodu. W tym celu wycięłam również z papieru bok auta i za pomocą 4 biszkoptu i masy maślanej na bazie szwajcarskiej nadałam tortu odpowiedni kształt. Tort schłodziłam i obłożyłam masą plastyczną. Udekorowałam zgodnie z zapotrzebowaniem;) Jak będę mieć trochę wolnego czasu to wrzucę w tym poście szablony z jakich korzystałam przy tworzeniu tortu. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów