sobota, 7 lutego 2015

Oponki

Krakowskie smaki nadal w karnawałowym nastroju.
 Tym razem mam dla Was przepis na pyszne i proste serowe oponki. Proste nie oznacza nie dobre, te są obłędne;) Nie jadłam ich chyba z 5 lat.
 Oponki są bardzo dobre, mięciutkie, leciutkie i nie słodkie. Dodatek sera czyni je bardziej wybornymi.
  Nie wiem czemu ale kojarzą mi się one z dzieciństwem. Pamiętam jak będąc dzieckiem wykrawałam kieliszkiem dziurki, a ile przy tym miałam radochy ;)
 A Wy lubicie oponki?





Składniki:
  • 0,5 kg maki tortowej
  • 2 jajka
  • pól kilograma sera białego (zmielonego, niekoniecznie) 
  • pół kostki masła
  • łyżeczka octu 
  • łyżeczka sody
  • smalec do smażenia 
  • łyżka octu do smalcu  (dodajemy ocet jeszcze do zimnego tłuszczu)

Wykonanie:  Ser zmielić dwukrotnie (ale nie koniecznie, można go dokładnie rozdrobnić za pomocą widelca). Na stolnicę wysypać mąkę, zrobić dołek, wybić jajka, dodać miękkie masło, ser biały, ocet oraz sodę oczyszczoną. Z podanych składników zagnieść gładkie, miękkie i elastyczne ciasto. Następnie ciasto rozwałkować na około 1,5 cm i za pomocą szklanki i kieliszka wykrawać oponki. W okręgu wyciętym szklanką wykrawamy okrąg kieliszkiem. Oponki smażymy na złoty kolor z obu stron. Po usmażeniu przełożyć je na ręcznik kuchenny aby obciekły z tłuszczu. Posypać cukrem pudrem dopiero po całkowitym ostygnięciu.

Smacznego;)


3 komentarze :

  1. Odpowiedzi
    1. Tak bez cukru, według mnie wystarczy cukier puder którym są oprószone, ale to już kwestia smaku.
      Pozdrawiam;)

      Usuń
  2. Pyszne oponki, dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów