piątek, 20 lutego 2015

Tort kawowy z kakaowym biszkoptem

I kolejny tort w mojej skromnej kolekcji. Tym razem kawowy z kakaowym biszkoptem. Jak dla mnie ta masa jest strzałem w dziesiątkę. Smakiem przypomina mi popularne cukierki Kopiko, uwielbiam je;) Jej wielką zaletą to, że trzeba się naprawdę postarać aby ją popsuć, udaje się każdemu, naprawdę ;) 
Przepis na krem pochodzi ze strony Moje Wypieki.
Serdecznie polecam;)




Biszkopt kakaowy:
  • 6 jajek
  • 180 g cukru 
  • 120 g mąki pszennej 
  • 6 czubatych łyżek kakao
     

Masa kawowa:
  • opakowanie kawy cappuccino (110 g)
  • 250 g serka mascarpone
  • 250 ml kremówki 36%
  • 4 łyżeczki żelatyny rozpuszczone w gorącej wodzie 
  • cukier wedle uznania

Wykonanie biszkoptu : Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Następnie dodać cukier i miksować do czasu, aż się rozpuści. Kolejno do piany dodajemy żółtka, miksujemy.  Na sam koniec do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę oraz kakao, mieszamy do połączenia się składników. Przygotowane ciasto wylewamy do tortownicy (25 cm) wyłożonej papierem do pieczenia. Biszkopt pieczemy przez około 40-45 minut bądź do tzw. suchego patyczka w temperaturze 180 stopni. Po wystygnięciu kroimy na 3 części. 

Wykonanie kremu:  Żelatynę rozpuścić w 1/4 gorącej wody, pozostawić do przestudzenia. Serek mascarpone dokładnie zmiksować z kawą oraz cukrem. Kremówkę ubić na sztywno i delikatnie połączyć z masą serkową. Gdy żelatyna już przestygnie, cały czas miksując wlewać ją do masy. Gotowy krem schłodzić w lodówce. 

Smacznego;) 


2 komentarze :

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów