niedziela, 13 kwietnia 2014

Nalewka z aronii


Pyszna, słodziutka nalewka z aronii. Można ją pić i pić... Idealna na babskie pogaduchy ale nie tylko:) Pierwszy raz piłam ją na imprezie u chłopaka mojej siostry, tak nam posmakowała (mnie i mojemu narzeczonemu), że postanowiliśmy zrobić ją sami. A oto efekty naszej wspólnej pracy.  Polecam bardzo;)



Składniki:
  • 0.75 kg aronii
  • około 15 liści z wiśni
  • 1 kg cukru
  • 1 litr wody
  • 1 litr spirytusu
  • łyżeczka kwasku cytrynowego


Wykonanie: Owoce umieścić w garnku do soków i postępować zgodnie z instrukcją. Następnie przelać sok do większego garnka dodać liście wiśni, cukier, wodę, kwasek cytrynowy i gotować przez około 20 minut do rozpuszczenia się cukru. Wystudzić, pozbyć się liści. Do wystudzonego soku dodać litr spirytusu i dokładnie wymieszać. Pozostawić na około 12 godzin do przegryzienia się. Gdy będzie już gotowy przelać do butelek. Im stoi dłużej tym nabiera większej mocy;)

Jeżeli chcemy się pozbyć cierpkości z aronii należy ją zamrozić na około 2 tygodnie. 

2 komentarze :

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów