piątek, 13 lutego 2015

Kawowy crème pâtissière

Wczoraj oprócz pączków z mojego przepisu skusiłam się na Bomboloni- czyli włoskie pączki wypełnione kremem patissiere. 
Szczerze powiedziawszy bardziej skusił mnie krem niż same ciasto pączkowe. Jak dla mnie w smaku przypomina budyń, jednak jest bardziej kremowy i delikatniejszy. 
Podstawowy przepis na ten krem nie przewiduje dodatku kawy. Ja jednak delikatnie go  zmodyfikowałam i pokusiłam się na ten dodatek. Przyznam, że nie mogłam się doczekać końcowego efektu smakowego kremu, dlatego też próbowałam go jeszcze podczas przygotowywania. Od razu przypadł mi do gustu, ciężko było go nie wyjadać;)  
Według mnie krem nadaje się nie tylko do pączków ale także do nadziania malutkich kruchych babeczek czy też pysznych tart. 

Serdecznie polecam;) 


Składniki:
  • 6 żółtek
  • 450 ml mleka
  • 4 łyżeczki kawy rozpuszczalnej 
  • 125 g cukru 
  • 50 g mąki pszennej 
Wykonanie: Białka oddzielić od żółtek. Żółtka wraz z cukrem utrzeć do białości. 50 ml podgrzać, rozpuścić w nim kawę, dokładnie wymieszać. Kawę z mlekiem oraz mąkę dodać do żółtek i zmiksować na gładką masę. Resztę mleka zagotować. Na gotujące się mleko wlać masę jajeczną i mieszać do czasu, aż krem zgęstnieje. 

Smacznego;) 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów