wtorek, 24 lutego 2015

Lemon curd

Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszny i zarazem szybki krem. Idealny do różnego rodzaju ciasteczek, ciast, słodkości czy deserów. Krem w przeciwieństwie do większości kremów jest przyjemnie kwaśny, zatem bardzo fajnie przełamuje słodkość ciasteczek;) 
Konsystencją przypomina budyń, w sumie można powiedzieć że to taki domowy, cytrynowy budyń. Jestem pewna, że przypadnie Wam do gustu. 
Inspiracja przepisem Moje Wypieki

Serdecznie polecam;)  





Składniki:

  • 3 cytryny 
  • 100 g cukru 
  • 2 jajka
  • 2 żółtka
  • łyżka mąki ziemniaczanej 
  • łyżka oliwy 

Wykonanie: Cukier, sok z cytryn, jajka, żółtka i mąkę umieścić w garnuszku i dokładnie roztrzepać. Następnie garnuszek umieścić na gazie i cały czas mieszając podgrzewać do czasu, aż masa stanie się jednolita i gęsta. Garnuszek zdjąć z ognia dodać łyżkę oliwy dokładnie wymieszać i pogotować jeszcze całość przez około 2 minuty. 

Gotowy krem można przechowywać w lodówce przez okres około tygodnia.
Smacznego;) 


1 komentarz :

  1. Robiłam kiedyś ten krem tyle, że podgrzewany na parze. Użyłam go do polania cytrynowego sernika i wyszedł niebiański, słodko - kwaśny deser :) I słyszałam, że w lodówce może stać nawet 2 tygodnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów