czwartek, 5 czerwca 2014

Bajaderki - ziemniaczki

Bajaderki czy też ziemniaczki różnie na nie mówią, spotkałam się także z nazwą ciastka z odzysku;) Najczęściej przygotowywane z podsuszonych ciast i ciasteczek, u mnie ze świeżego ciasta którego niestety nie udało mi się odpowiednio pokroić. Moje bez zewnętrznych ozdób bo takie lubimy najbardziej;) Serdecznie polecam:)




Składniki:

  • ok. 1 kg ciastek,mogą być herbatniki,(nie dodajemy ciasta z kremem i owocami)
  • 5 łyżek kakao
  • pół tabliczki gorzkiej czekolady
  • słoiczek powidła śliwkowego(u mnie własnej roboty)
  • łyżka miodu
  • 1/4 szklanki cukru pudru(ilość cukru zależy od słodkości użytych ciastek, można zmniejszyć bądź zwiększyć jego ilość)
  • 6 łyżek wódki
  • garść orzechów pokruszonych
  • garść kokosu
  • pół szklanki mleka
  • 100 gram masła



Wykonanie: Ciastka pokruszyć w rękach, można to także uczynić blenderem. Kakao, czekoladę, mleko, masło i cukier rozpuścić w garnuszku na jednolitą masę, delikatnie przestudzić.Kolejno masę dodać do pokruszonych ciastek i wymieszać do połączenia się składników.Następnie dodajemy powidła śliwkowe, alkohol, garść kokosu, miód oraz pokrojone na mniejsze kawałki orzechy, całość mieszamy. Z tak przygotowanego ciasta formujemy okrągłe ciasteczka, możemy je przyozdobić np kokosem, posypką, pokruszonymi orzechami a nawet rozpuszczoną czekoladą. Gotowe ziemniaczki chłodzimy przez kilka godzin w lodówce.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów