wtorek, 17 czerwca 2014

Drożdżówki z truskawkami i kruszonką

Tak,nie przewidzieliście się, znowu truskawki;) U mnie truskawkowe szaleństwo nadal trwa.  Noo ale przecież trzeba korzystać bo niestety ich sezon powoli się kończy.. Tym razem zapraszam na drożdżówki;)  Przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki





Składniki na 16 drożdżówek:

  • 2,5 szklanki mąki chlebowej typ 650
  • 2.5 szklanki maki tortowej
  • 25 dag drożdży
  • 1,5 szklanki letniego mleka
  • 6 łyżek cukru
  • pół łyżeczki soli
  • 2 całe jajka
  • 2 żółtka
  • 120 gram roztopionego masła
  • 700 dag truuskawek


Do posmarowania drożdżówek:

  •   8 łyżeczek bułki tartej
  •   1 roztrzepane jajko


Kruszonka:

  • szklanka maki tortowej
  •  120 gram roztopionego masła
  •  8 łyżek cukru kryształu
  • 2 łyżki cukru waniliowego domowego bądź 2 opakowania cukru kupnego


Wykonanie: Wszystkie składniki wymieszać łyżką i wyrobić między palcami.


Wykonanie: Z 4 łyżek mąki i połowy letniego mleka zrobić rozczyn. Następnie wymieszać resztę mleka,cukier, jajka, żółtka oraz roztopione i przestudzone masło a także sól. Dodać mąkę i rozczyn i wyrobić gładkie ciasto (będzie się trochę kleiło ale nie należy podsypywać mąki, ja wyrobiłam ciasto robotem), przykryć i pozostawić do podwojenia objętości. Po tym czasie ponownie ciasto lekko wyrobić (tym razem wyrobiłam je rękami) i podzielić na 16 równych części, uformować okręgi. Pozostawić ciasto do wyrośnięcia. Gdy będzie już odpowiednio napuszone za pomocą szklanki bądź słoika zrobić mocne wgłębienia w każdym okręgu. Każde wgłębienie posypać pół łyżeczką bułki tartej i układać owoce. Następnie roztrzepać jajko i posmarować nim brzegi drożdżówki. Na sam koniec każdą z drożdżówek posypać kruszonką. Piec przez pierwsze 5 minut z termoobiegiem w temperaturze 190 stopni następnie wyłączyć termoobieg i piec 15 minut w tej samej temperaturze.




1 komentarz :

  1. Uwielbiam drożdżówki takie domowe to muszą być dobre i ta kruszonka mniam...
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów