czwartek, 12 czerwca 2014

Dżem i sok truskawkowy

Ostatnimi czasy dostałam bardzo dużo dorodnych
truskawek, niestety domownicy nie byli w stanie ich zjeść. Jako, że lubimy dżemy postanowiłam właśnie w ten sposób wykorzystać truskawki. Kiedyś dokładnie taki sam dżem robiła moja babcia i mama. Dzięki zaprezentowanej metodzie uzyskamy nie tylko pyszny i co najważniejsze pozbawiony ulepszaczy dżemik ale także zdrowy soczek.Serdecznie polecam;) 


Składniki:

  • 2 kg truskawek
  • 500 gram cukru
  • 3 łyżki masła
  • 2 cytryny


Wykonanie: Truskawki wymyć, odszypułkować i odsączyć z wody. Następnie przekroić je na mniejsze kawałki, zasypać 200 gramami cukru  i odstawić na 4-5 godzin. Powstały sok truskawkowy zlać, przelać do butelek i zapasteryzować. Owoce przełożyć do garnka, dodać resztę cukru (300 gram), całe masło(po to aby podczas smażenia nie pojawiała się piana), sok z cytryny i smażyć po godzinie przez 3 dni. Gotowe przełożyć do słoików i zapasteryzować.
Wiecej o pastreryzacji tutaj


1 komentarz :

  1. Super pomysł, moja Mama tak robi, ja inaczej bo u nas soki nie idą :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów