czwartek, 30 kwietnia 2015

Ciastka na bazie mąki kokosowej z kremem mocno brzoskwiniowym

Witam was po krótkiej przerwie;)
 Dzisiaj mam dla Was propozycję na szybkie i przepyszne kokosowe ciasteczka, nadziane kremem brzoskwiniowym. Ich bazą jest mąka kokosowa którą dostałam do wypróbowania od firmy OlVita.
 Z mąką kokosową miałam styczność po raz pierwszy. Jednak od razu przypadła mi do gustu. Nie tylko pięknie pachnie ale także wybornie smakuje (nawet na surowo, nie mogłam się oprzeć- musiałam spróbować). Mąka kokosowa może stanowić idealny dodatek do deserów, lodów czy też wypieków. Należy jednak pamiętać, że jest ona bardziej chłonna niż "klasyczne" mąki. 

Moi drodzy jak już zapewne zauważyliście rozpoczęłam współpracę z kolejną firmą. Tym razem postanowiła mi zaufać firma OlVita, której serdecznie dziękuję za zaufanie. Mam nadzieję, że nasza współpraca będzie się układać bardzo pomyślnie. Chciałam Was również zachęcić do zaglądnięcia na stronę firmy OlVita, znajdziecie tam masę wyszukanych i bardzo dobrych jakościowo produktów. OlVita w swojej ofercie posiada nie tylko mąki typu premium ale także soki, oleje jadalne, nasiona, pestki, susze- czy też kosmetyki naturalne. 

Serdecznie polecam ;) 






Składniki:

  • 2 jajka


  • 120 g cukru
  • 120 g masła
  • 300 ml mleka kokosowego
  • 120 g mąki kokosowej
  • 240 g mąki pszennej
  • łyżeczka proszku do pieczenia


Ponadto:

  • puszka brzoskwiń
  • kostka masła
  • cukier puder do oprószenia
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej


Wykonanie: Białka oddzielić od żółtek. Żółtka ubić z cukrem na jasną puszystą masę, następnie dodać roztopione masło (chłodne), kolejno mąkę kokosową. W osobnym naczyniu ubić na sztywno białka i dodać do masy, delikatnie wymieszać. Następnie dodać mąkę pszenną wraz z proszkiem do pieczenia i mleczko kokosowe, dokładnie wymieszać. Gotową masę wyłożyć rozdzielić między papilotki, ułożyć w formie i piec 35 minut w 160 stopniach.

Brzoskwinie pokroić na mniejsze kawałki i zalać sokiem z puszki, zagotować. Następnie w garnuszku zagotować szklankę mleka i gdy zacznie wrzeć dodać rozpuszczoną w soku z owoców mąkę pszenną i ziemniaczaną, dokładnie wymieszać i ugotować budyń. Gdy budyń przestygnie utrzeć go z bardzo miękkim masłem. Gotowe ciasteczka przekroić na pół i nadziać kremem. Oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego ;)




7 komentarzy :

  1. Wszystko fajnie, ale brak informacji jak piec te ciasteczka ;-) Wyglądają trochę jak z muffinkowych foremek, ale podejrzewam, że to jednak nie to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, zabrakło najważniejszej informacji ale już poprawiłam swój błąd. Bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi. Pozdrawiam

      Usuń
  2. pomysłowe przepisy, zacznę korzystać;D zapraszam http://lubjemto.blox.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, bardzo się cieszę, że przypadły Ci do gustu ;)

      Usuń
  3. Świetne ciasteczka :)
    Nie miałam jeszcze okazji wypróbowania mąki kokosowej, ale jeśli wychodzą z niej takie pyszności to muszę wypróbować ^^

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów