czwartek, 14 sierpnia 2014

Dżem z Renklody

Wczorajszego dnia tata obdarował mnie miską pełną śliw. Szczerze powiedziawszy nie miałam zamiaru w tym roku robić z nich czegokolwiek. Jednak tak przyjacielsko na mnie "spoglądały" z tej michy, że postanowiłam się z nad nimi zlitować :) I tak oto,  powstał pyszny dżem z śliwek Renklod. Polecam;)




Składniki:

  • 4 kg śliwek Renkloda
  • sok oraz skórka z cytryny
  • 8 łyżek prawdziwego miodu
  • 1,5 kg cukru



Wykonanie: Śliwki wymyć, obrać, wydrążyć pestki i pokroić na mniejsze kawałki. Następnie zasypać je cukrem i odstawić na 10 minut. Po tym czasie dodać sok z cytryn oraz wyparzoną i startą na drobniutko skórkę, kolejno dodać miód i wymieszać. Całość podgrzewać na małym ogniu, do zgęstnienia dżemu. Gorące włożyć do słoików, zakręcić i zapasteryzować.

Smacznego;)

5 komentarzy :

  1. Mam renklody, muszę pomyśleć więc nad takim dżemem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie wyszedł obłędny, aż sama byłam zaskoczona bo nie bardzo lubię te śliwy;) Proszę dać znać jak smakował;) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Oj musi być pyszny, renklody są rewelacyjne w smaku :-) poproszę słoiczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dlugo trzeba pasteryzować?

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad, będzie mi bardzo miło ;)

Printfriendly

Lista zakupów